Salsa lessen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mieke Koopen - WaarBenJij.nu Salsa lessen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mieke Koopen - WaarBenJij.nu

Salsa lessen!

Door: Mieke Koopen

Blijf op de hoogte en volg Mieke

31 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Oeps ik ben echt heel slecht in het bijhouden van het reisdagboek! Maar ik zal een paar verslagen maken van de leukste activiteiten die we hier hebben gedaan, dan zijn jullie toch een beetje bijgepraat (:

In de maand oktober volgde wij salsa les, dit was super leuk omdat onze groep heel gezellig was en onze leraar was echt heel energiek en grappig waardoor de lessen altijd leuk waren! Eind oktober heb ik examen salsa gedaan, ik vond het echt heel spannend want je kreeg een nummer om op je borst te spelden en we moesten in vier of vijftallen naar het danslokaal om daar met een van de Surinaamse hulpdansers te dansen. Dansen is met iedereen anders en ik dans met sommige mensen liever dan met anderen want sommige mensen dansen echt heel dicht tegen je aan en ze geven helemaal niet aan wat ze willen dat je doet (de man moet de vrouw leiden) wat echt heel irritant is want dan sta je steeds op iemands teen. Haha oke ik ben ook niet heel goed dus misschien snapte ik zijn tekens niet. Maar gelukkig kreeg ik de chillste danspartner en ging het best goed. Mijn mannetje had alleen wel besloten dat ik goed was in draaien dus hij gooide de ene draai na de andere erin, waardoor ik echt een beetje duizelig werd! Maar gelukkig had ik het gehaald en heeft mijn danspartner mijn een uitmuntend gegeven! De rest van de meiden hadden het ook allemaal gehaald dus wij zijn nu semi-gevorderde salsadanseressen! Het was soms wel hilarisch om met de Nederlandse jongens te dansen want die zijn toch een stuk minder soepel dan de Surinamers, en soms was het ritmegevoel toch een beetje vreemd waardoor je totaal uit het ritme gaat! Ik probeerde dan natuurlijk te helpen door de leiding te nemen en dan werd mijn leraar kwaad op mij want ik ben de vrouw en ik moet volgen. Oeps, die nederlandse assertiviteit wordt toch niet altijd gewaardeerd.
Die avond zijn wij nog gaan dansen in de Havana en ben ik alweer in slaap gevallen in het bed van suus. Tegenwoordig val ik daar zo vaak in slaap dat ik bijna wel mijn kussen daar kan neerleggen! Verder hebben wij de volgende dag een pannekoekendag gehouden waarbij we een enorme stapel pannekoeken hebben gemaakt en hebben gechillt in de hangmat en gezwommen in ons zwembad in de tuin. Lekker ontspannen dus!

Op stage ben ik heel druk bezig met van alles en nog wat, maar daar zal ik later nog even een verslagje over schrijven!

Lobi x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Van 23 augustus tot 15 januari ga ik samen met 3 studiegenootjes stage lopen in Suriname! Tijdens mijn tijd in Suriname zal ik voor mijn opleiding Ecologische Pedagogiek stage gaan lopen bij kinderhuis Sanatan Dharm in Paramaribo. Hier ga ik aan de slag met de 'probleem' jongeren. Ik zal ze begeleiden in hun leer- en ontwikkelingsproces en ik ga ze helpen zich te ontwikkelen in diverse vaardigheden. Verder zal ik opleidings-, ontwikkelings- en begeleidingsplannen uitwerken voor diverse kinderen. Ik ga proberen zo veel mogelijk leermomenten te organiseren en te begeleiden voor de jongeren!

Op het moment zijn Karin, Yvonne, Suzanne en ik bezig met het regelen van onze visums, de vaccinaties, reisverzekeringen en misschien nog een beurs. Daarnaast proberen Yvonne en ik geld in te zamelen voor het kinderhuis waar wij samen stage gaan lopen en zijn we alle vier nog opzoek naar een stage voor het tweede halfjaar in Nederland.
Omdat we 1 februari al moeten beginnen met onze tweede stage in Nederland hebben we ongeveer twee weken waarin we weer kunnen wennen aan Nederland voordat we weer moeten beginnen! Ik ben nu opzoek naar een onderhuurder voor mijn kamer in Amersfoort, maar als ik niemand kan vinden zal ik mijn kamer moeten opzeggen. Als dat gebeurd moet ik, in de twee weken dat we terug in Nederland zijn en proberen te wennen aan het Nederlandse ritme, een nieuwe kamer zoeken en hiernaartoe verhuizen!

Verder hebben we het alle vier nog erg druk met huidige stages, school en werk en proberen we alles af te krijgen voor ons vertrek!

Ik ben enorm benieuwd hoe onze tijd in Suriname zal zijn en ik heb er erg veel zin in! Hopelijk heb ik binnenkort weer iets nieuws te vertellen over onze reis.
Groetjes Mieke

Recente Reisverslagen:

17 November 2015

Divali

15 November 2015

Paramaribo Zoo

31 Oktober 2015

Salsa lessen!

21 Oktober 2015

Apiapaati!

14 Oktober 2015

week 6, 7 en 8
Mieke

Actief sinds 15 Feb. 2015
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 5543

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: